Mobile first shop til Viasat

Responsive webdesign, UX, e-commerce, webshop, mobile first, Composite C1 CMS

Viasat kom til Acto med store ambitioner om at skabe en helt ny shop-oplevelse med nye forbedrede forudsætninger for at ekspedere deres kunder let, hurtigt og trygt igennem det online købsforløb. 

Viasat og Acto gik derfor ind i en tæt og intensiv dialog med det formål at gentænke det eksisterende shop-flow, hvor et utal af tilvalg/tilkøb, regler, prisfremstillinger og mange andre faktorer gjorde den, skulle man tro, simple handling at bestille en TV-pakke, til en kompliceret transaktion. I samarbejde fik man defineret de grundlæggende forudsætninger hos brugergrupperne. Særlig stor fokus fik den store gruppe af danske TV-elskere, som både kan og vil købe via smartphone. Den løsning, som foreløbig er fremkommet af samarbejdet, er således designet og udviklet ud fra et mobile first princip.

Design og udvikling har været drevet frem i et agilt samarbejde, med mange tætte diskussioner, løbende kvalificering og rapid prototyping. Det har gjort, at projektgruppen har haft mulighed for at få efterprøvet en masse tanker og idéer, som løbende er blevet udvalgt og forfinet, uden at bremse projektets øvrige igangværende aktiviteter. 

Resultatet er en enkel løsning med brugervenlighed som det ultimative kvalitetsparameter, og som komfortabelt kan rumme fremtidige udvidelser og forgreninger.