Cases / Applikationsudvikling / Securitas

Nøglekort er den direkte vej gennem mange virksomheders hoveddør. Og hvad gør man, når kortene bliver væk, ansatte skifter job eller lånte kort ikke vender tilbage? Securitas står for sikker håndtering af nøglekort for virksomheder og organisationer i hele verden, og Acto har hjulpet med at skabe et overblik.

Background image

Sikkerhed er alfa og omega for de fleste virksomheder. Det er nødvendigt at vide, præcis hvem der har adgang til hoveddøre, lagerrum og HR-kontoret. Men i en travl hverdag kan det være svært for virksomheder at få overblik over mængden af udstedte nøglekort. Samlet set udgør de mange ‘tabte/glemte’ nøglekort en stor sikkerhedsrisiko og adgang til sikrede bygninger og lokaler, kan ende i de forkerte hænder med fatale konsekvenser for den enkelte virksomhed.

 

Securitas varetager håndtering af nøglekort for en lang række virksomheder og organisationer på verdensplan, og med softwaresystemet Securitas Access Management (SAM) er det blevet lettere at skabe et overblik. Det er Acto, der i samarbejde med Securitas står bag udviklingen af SAM, der både letter administration af rettigheder, har en opdateret log og giver mulighed for at oprettes adgang til nye døre.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : Java, ReactJS, Docker
  • Integrationer : SAML
  • Kode : 28.000 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

“Vi havde brug for en samarbejdspartner, som vil kunne hjælpe os med at bygge en sikker og brugervenlig løsning, som kan videreudvikles mange år frem. Den service får vi fra Acto.”

Carsten Andreasen, Technical Manager, Securitas
Mood image

Sikkerhed og tryghed

Med SAM har en lang række internationale virksomheder og organisationer fået et overblik over alle deres nøglekort og adgangsrettigheder i alle afdelinger. Derudover er de nu i stand til nemt og overskueligt, styre eventuelle ændringer.  Dette overblik skaber en tryghed for virksomhederne, der ikke længere behøver at frygte, at et mistet adgangskort til en bygning vil blive misbrugt af uvedkommende.

Et udvalg af vores cases:
Background image for case

DPA System - Digitale kundeportaler

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.

Background image for case

Frederikssund Kommune - Digitale kundeportaler

Fremtiden er digital, og i Frederikssund Kommune er den også brugervenlig. Kommunen har en målsætning om at gøre det lettere for borgerne at indgå i dialog med de ansatte via responsive websites. Det hjælper Acto løbende med.

Background image for case

Acto - Digitale kundeportaler

Det er ikke altid nemt at tage sin egen medicin, men da Acto skulle have ny identitet og nyt website, gjorde vi, som vi vil gøre med vores kunder, og vi er ret stolte af resultatet!