Cases / Digitale kundeportaler / DPA System

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.

Background image

Én gang om året skal alle autoophuggere i Danmark indberette de mængder af materialer, som de sender til genanvendelse. Det handler ikke bare om antallet af biler og deres vægt, men også om den samlede vægt af oliefiltre, balanceklodser, dæk og meget andet.

 

I samarbejde med DPA system har Acto udarbejdet et website, hvor ophuggerne indberetter, hvor store mængder af materialer, der bliver sendt til genanvendelse, de kan bestille blanketter, trække statistikker og andre praktiske handlinger.

 

Det er Miljøordning for Biler, der hører under DPA system, som varetager de mange administrative opgaver. Acto har med succes hjulpet med at digitalisere indberetningen, der frigiver ressourcer og sikrer, at Miljøstyrelsen modtager korrekte data i første hug.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : C#, JavaScript
  • Platform : C1 CMS (.NET Open Source)
  • Kode : 4.500 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

“Med C1 CMS har vi fået et bedre værktøj til at kunne hjælpe vores brugere. De nye funktionaliteter har desuden gjort det lettere at guide vores brugere igennem indberetningsprocessen, og vi har aldrig oplevet at få så høj svarprocent, som der er nu.”

Stig Thorlak, controller for i DPA System
Mood image

Notifikationer mindsker fejl

Der er en række administrative udfordringer, når der bliver indberettet data: Det er ikke alle, der indberetter i tide, der kommer nye ophuggere til, mens andre lukker, og der skal udformes statistikker og følges op på tidligere indberetninger. Alt i alt skal der kommunikeres meget, og der er meget at holde styr på for alle parter.

 

For DPA system er det nye automatiserede notifikationssystem den største fordel. Systemet sikrer, at autoophuggerne og Miljøstyrelsen modtager rettidige mails om indberetningsperiode, reminders, tidlig indberetning for lukkede autoophuggere og andre specielle processer.

Et udvalg af vores cases:
Background image for case

Sampension - Digitale kundeportaler

Hvis man vil være Danmarks bedste Pensionsselskab kræver det en effektiv webplatform. Derfor tog Sampension kontakt til Acto, og i dag har mere end 300.000 brugere en effektiv digital hverdag.

Background image for case

find2learn - Mobile Apps

Bevægelse er ikke det, der oftest er at finde på skemaet hos skolerne. Men med app’en find2learn kommer eleverne op af stolene og ud i nærområdet. find2learn er et digitalt læringsunivers, der er baseret på læring og bevægelse – til gavn for både elever og lærere.

Background image for case

CONNEXII - Mobile Apps

En kommune er ikke stærkere end summen af sine borgere. Med appen STAYINTOUCH bliver borgerne taget i hånden for at sikre en positiv udvikling i deres job, uddannelse eller praktikforløb.