Cases / Digitale kundeportaler / Frederikssund Kommune

Fremtiden er digital, og i Frederikssund Kommune er den også brugervenlig. Kommunen har en målsætning om at gøre det lettere for borgerne at indgå i dialog med de ansatte via responsive websites. Det hjælper Acto løbende med.

Background image

“Andelen af mobilbrugere er øget kraftigt, og det samme er tilfredsheden. Samtidig oplever de ansatte, at de nu har lettere adgang til alle informationer, og det er de meget tilfredse med”

Kenneth Jensen, digital kommunikationskonsulent og webmaster i Frederikssund Kommune.
Mood image

Større tilfredshed og færre henvendelser

Hvor der før kom daglige henvendelser om problemer med brugervenlighed og informationssøgning, er der nu kun ca. Én henvendelse om måneden. Samtidig har indsatsen for at få skabt et responsivt og mobilvenligt site været en succes, som kan måles i en stærk vækst i andelen af mobilbrugere og positive tilbagemeldinger fra de ansatte, som i dag føler de har lettere adgang til alle relevante informationer i deres jobs.

Acto har både udviklet website med administrationssystem og selvbetjeningsløsning. Derudover har vi hjulpet med at skabe et mere agilt intranet med servicedesk, genvejsfunktioner og personlig profil for de ansatte. Sidst men ikke mindst har vi været med til at udvikle en portal for 80 institutioner med subsites for daginstitutioner, Jobcenter, Kultur & fritid, Social service og Ældre og Sundhed.

Et udvalg af vores cases:
Background image for case

CONNEXII - Mobile Apps

En kommune er ikke stærkere end summen af sine borgere. Med appen STAYINTOUCH bliver borgerne taget i hånden for at sikre en positiv udvikling i deres job, uddannelse eller praktikforløb.

Background image for case

Sampension - Digitale kundeportaler

Hvis man vil være Danmarks bedste Pensionsselskab kræver det en effektiv webplatform. Derfor tog Sampension kontakt til Acto, og i dag har mere end 300.000 brugere en effektiv digital hverdag.

Background image for case

DPA System - Digitale kundeportaler

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.