Cases / Digitale kundeportaler / Sampension

Hvis man vil være Danmarks bedste Pensionsselskab kræver det en effektiv webplatform. Derfor tog Sampension kontakt til Acto, og i dag har mere end 300.000 brugere en effektiv digital hverdag.

Background image

Som Danmarks tredjestørste pensionsselskab har Sampension valgt at sætte barren højere: de vil være det bedste pensionsselskab i Danmark. For at nå dertil, har selskabet brug for en velsmurt digital maskine, der kan få de mange kontaktpunkter mellem kunder og selskab til at fungere upåklageligt.

Acto har hjulpet Sampension med at effektivisere den digitale selvbetjening og derigennem sikret en nemmere hverdag for kunder og ansatte. Hjemmesiden er blevet bygget til at blive tunet og optimeret med større og mindre tiltag. Det gør den let at tilpasse til den løbende udvikling af forretningens krav, digitale strategi, brugernes vaner og den teknologiske udvikling.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : C#, C1, XML
  • Integrationer : NemID, e-boks, Edlund Pension, Booking System, Internt Workflow system, Pensionsinfo
  • Kode : 41.000 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

“Særligt integrationen til vores backend-system, der gør det muligt at hente og præsentere data, har været der, hvor vi har kunnet mærke, at vores samarbejde med Acto har gjort en forskel både internt og eksternt”

Morten Lundsgaard, Digital forretningsudvikler hos Sampension.
Mood image

Resultat

Vellykkede integrationer skaber tilfredshed

For Sampension er interaktionen med kunderne selve kernen i forretningen. Derfor har Acto leveret integrationer til fem forskellige backend pensionssystemer, samt integration med NemID og e-boks. Det har været med til at gøre det nemmere for Sampension at hente og præsentere data for kunderne, og det har skabt større tilfredshed.

Kernefunktioner:

  • Personalisering af indhold baseret på kundedata
  • Ekstranet-funktionalitet inkl. sikker login med NemID
  • Flere forskellige subsites administreret i samme CMS
  • Specialudviklede webfunktioner til individuel kundebetjening
  • Integration til fem forskellige backend pensionssystemer
  • Opfølgning fra servicecenter baseret på feedbacksystem
  • Digital postkasseløsning til 1:1 digital kundedialog
  • Mobilvenlig responsiv hjemmeside
Et udvalg af vores cases:
Background image for case

DPA System - Digitale kundeportaler

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.

Background image for case

Viasat - Digitale kundeportaler

Viasat ønskede at starte kundeoplevelsen med en velfungerende webshop i et anderledes format. Formålet var at hjælpe kunderne let, hurtigt og trygt gennem købsflowet - også på mobil. Acto har leveret langtidsholdbar it-løsning til projektet.

Background image for case

Frederikssund Kommune - Digitale kundeportaler

Fremtiden er digital, og i Frederikssund Kommune er den også brugervenlig. Kommunen har en målsætning om at gøre det lettere for borgerne at indgå i dialog med de ansatte via responsive websites. Det hjælper Acto løbende med.