IT-systemerKravpakkeVedligeholdelse

|

ProcesCasesJobsOm ActoActo Talks
Mit actoKontakt os

Spilbræt har stor B2B-succes med 300% vækst i 2020 med e-commerce platformen Njord B2B!

Case background mood image.

Spilbræt.dk er nordisk distributør af brætspil. De forhandler brætspil, puslespil og science kits udvalgt med omhu til boghandlere, legetøjsforretninger, og supermarkeder i hele Norden. Frem til 2020 har salget primært bestået af sælgere som leverede regneark med mere end 2500 varelinjer, hvor det eneste som stod på hver varelinje var en titel, en stregkode og en pris.

Udover at der skulle en sælger til hvert af de nordiske lande, var det en uoverstigelig opgave at give kunderne et ordentligt overblik over alle de spændende brætspil som Spilbræt kunne tilbyde.

Derfor gik Spilbræt på markedet for at finde en webshop som kunne løse deres B2B-kunders behov. De primære behov var at webshoppen skulle kunne håndtere forskellige valutaer, den skulle kunne håndtere forudbestillinger og backorders, og sidst skulle webshoppen være 100% integrerbar med deres bogføring- og lagersystem ERP-platformen Visma e-conomic.

Et andet væsentligt krav var økonomien! Som mindre virksomhed på vej frem, var der ikke råd til en stor skræddersyet platform, og en forretningsmodel hvor Spilbræt skulle afgive transaktionsomkostninger ved hvert salg i shoppen.

Spilbræt var i dialog med Pretzi, Shopify og webbureauer som vil kunne skræddersy en løsning med WordPress og WooCommerce, men ingen kunne opfylde Spilbræts behov. Sidst faldt Spilbræt over B2B-webshop-platformen Njord B2B, udviklet af det digitale softwarehus Acto.

Besøg Spilbræt her
Det har vi lavet:
  • Teknologier : Java, ReactJS
  • Integrationer : Visma e-conomic
  • Kode : 14.000+ linjer
  • Kundestatus : Aktiv
Acto er et firma som forstår vores behov, hvilket er vigtigt da vi er i en eksplosiv vækst!
Kim Dorff, Direktør
Mood image

Implementering af B2B-webshop på under en uge!

På under en uge, fik Spilbræt B2B-webshoppen op at stå med integration til e-conomic, design som matcher Spilbræts identitet og kategorier og beskrivelser af de enkelte produkter. Det som har taget længst tid, har været upload af billeder og tekster på flere sprog til hver enkelt brætspil.

I dag bruger Spilbræts sælgere mere tid på mersalg til deres kunder, end statisk og manuelt arbejde på at indtaste ordre i e-conomic samt regneark.

I dag sælges der flere forskellige brætspil end nogensinde før, da kunderne kan shoppe rundt i et brætspils shopunivers, for at blive inspireret. Der sælges også øgede mængder, fordi kunderne bl.a. kan få colli-rabat, nemt få overblik over brætspil til udsalgspriser og forudbestille de helt nye spil som er på vej på markedet.  

Med Njord B2Bs webshopsystem er Spilbræts omsætning steget med mere end 300% allerede i år 1, og alt tyder på at succesen fortsætter i år 2.

Projektansvarlig Peter Wilken Heiberg

CEO / partner

+45 22 46 80 01ph@acto.dk

Et udvalg af vores cases:

Assistant Chief Technology Officer

+45 60 19 68 50info@acto.dkOm Acto

Åbningstider:
Mandag - torsdag 09:00 - 17:00
Fredag: 09:00 - 16:00

Ringager 4A, 2605 Brøndby (vis på kort)

CVR-nummer: 36919914



© Acto ApS

Cookies

Acto anvender cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Du accepterer cookies ved af klikke videre på ”accepter cookies”.

Læs mere