Cases / Mobile apps / CONNEXII

En kommune er ikke stærkere end summen af sine borgere. Med appen STAYINTOUCH bliver borgerne taget i hånden for at sikre en positiv udvikling i deres job, uddannelse eller praktikforløb.

Det handler om mennesker – så enkelt kan det siges. Innovationsvirksomheden CONNEXII baserer meget af sit arbejde på gensidig forståelse - og det skinner igennem fra samtale til softwareløsninger. Erfaringer viser, at mennesker, der er i gang med et praktikforløb, ansat med løntilskud eller på opstart af en uddannelse i samarbejde med kommunen, har tendens til at falde fra, hvis de ikke får den rette støtte. Acto har hjulpet CONNEXII med at udvikle app’en STAYINTOUCH, der skaber relationer mellem borger og kommune.

 

STAYINTOUCH hjælper borgeren med at få struktur i hverdagen. Via borgerens smartphone kan konsulenter og mentorer støtte den enkelte med et individualiseret forløb. Med STAYINTOUCH kan kommunen skabe informationsflows med individualiserede beskeder, automatiske opringninger til fx morgenvækning, timeregistrering, smiley ordning i forhold til, hvordan er din dag gået og meget mere. Dette forløb understøtter borgerne med at få skabt kontinuitet i hverdagen.

 

Systemet er udviklet til både Android og IOS.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : Java, ReactJS, React Native
  • Integrationer : Firebase, Twilio
  • Apps : iOS og Android
  • Kode : 24.000 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

“Når en borger ude hos en af vores mange tilknyttede kommuner åbner STAYINTOUCH app’en, ser han/hun kun toppen af isbjerget. Bagved ligger et kompliceret system, som ACTO har bygget, så det passer til alle vores ønsker til funktionalitet, fleksibilitet og ikke mindst sikkerhed.”

Per Meldgaard - Adm. Direktør og Partner

I øjenhøjde med borgeren

STAYINTOUCH er udviklet til brug for både kommunens konsulenter, den virksomhedsansvarlige og slutbrugeren og bliver dagligt brugt af mere end 100 konsulenter fordelt over kommuner i hele landet. Flere kommuner er på vej, og flere borgere bliver hjulpet.

Kommunerne har forskellige arbejdsgange, rollefordelinger og måder at kommunikere med deres borgere på. Det er vigtigt for CONNEXII at kunne imødekomme dette, og det kan de med STAYINTOUCH. Derudover giver fleksibiliteten i systemet CONNEXII mulighed for at hjælpe sine kunder med at understøtte de mange forskellige borgergrupper, som de arbejder med i dagligdagen. Det betyder, at kommunens medarbejdere får et værktøj, der passer præcist til deres arbejdsgange, og samtidigt er tilpasset lige netop de borgere, de arbejder med.

 

Acto er stolte over at have hjulpet med at udvikle en app, der er med at få skabt en tryg og sikker ramme for opfølgning på udviklingsforløb for de involverede.

Et udvalg af vores cases:

Lægernes Pension & Bank - Websites og kundeportaler

Acto har i samarbejde med Lægernes Pension skabet en hjemmeside og kundeportal, som skal sikre medlemmerne økonomisk tryghed igennem hele livet. Med den digitale tilstedeværelse har medlemmer altid adgang til råd og vejledning.

DPA System - Websites og kundeportaler

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.

Otiga Group - Websites og kundeportaler

Det kan hurtigt blive dyrt og uoverskueligt at administrere og vedligeholde mange hjemmesider på tværs af forskellige platforme og leverandører. Sammen fandt Otiga Group og Acto en løsning, der gav ro, overblik og stordriftsfordele.