Cases / Mobile Apps / find2learn

Bevægelse er ikke det, der oftest er at finde på skemaet hos skolerne. Men med app’en find2learn kommer eleverne op af stolene og ud i nærområdet. find2learn er et digitalt læringsunivers, der er baseret på læring og bevægelse – til gavn for både elever og lærere.

Background image

Professionshøjskolen Absalon var nødt at få deres eksisterende find2learn univers over på en ny og mere moderne platform, da den gamle platform ikke længere var sikker. Formålet med app’en find2learn er at tage undervisningen ud af vante rammer og få elever på landets skoler aktiveret fysisk. Det sker ved at sende dem på orienteringsløb, der er baseret på læring.

 

Det hele foregår ved, at eleverne downloader en app, hvorfra de kan følge en specielt designet rute fra deres lærer. Ruten tager eleverne igennem forskellige GPS-markerede poster, der aktiverer et spørgsmål på deres smartphone. På denne måde får find2learn koblet undervisning sammen med fysisk aktivitet, hvilket i sidste ende gavner eleverne. Løsningen anvender bl.a. Google Maps, og eleverne kan anvende app’en offline.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : Java, ReactJS, React Native
  • Integrationer : UniLogin, Google Maps
  • Kode : 14.000 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

“Sikker, solid og kompetent guiden igennem en kompleks proces.”

Elsebeth Hviid Sørensen, CFU leder
Mood image

Let tilgængeligt på alle niveauer

Acto har hjulpet Professionshøjskolen Absalon med at opdatere find2learn, så det i dag er nemmere og smartere at gå til for både elever og lærer.  I dag anvender mere end 12.000 lærere find2learn som en del af deres undervisning. Både lærere og vikarer kan nemt oprette et løb med fagspecifikke spørgsmål på alle niveauer. Systemet bliver brugt fra børnehaveklasse helt op til videregående uddannelser.

Et udvalg af vores cases:
Background image for case

Frederikssund Kommune - Digitale kundeportaler

Fremtiden er digital, og i Frederikssund Kommune er den også brugervenlig. Kommunen har en målsætning om at gøre det lettere for borgerne at indgå i dialog med de ansatte via responsive websites. Det hjælper Acto løbende med.

Background image for case

CONNEXII - Mobile Apps

En kommune er ikke stærkere end summen af sine borgere. Med appen STAYINTOUCH bliver borgerne taget i hånden for at sikre en positiv udvikling i deres job, uddannelse eller praktikforløb.

Background image for case

DPA System - Digitale kundeportaler

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.