Cases / Websites & Kundeportaler / DPA System

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.

Background image

Én gang om året skal alle autoophuggere i Danmark indberette de mængder af materialer, som de sender til genanvendelse. Det handler ikke bare om antallet af biler og deres vægt, men også om den samlede vægt af oliefiltre, balanceklodser, dæk og meget andet.

 

I samarbejde med DPA system har Acto udarbejdet et website, hvor ophuggerne indberetter, hvor store mængder af materialer, der bliver sendt til genanvendelse, de kan bestille blanketter, trække statistikker og andre praktiske handlinger.

 

Det er Miljøordning for Biler, der hører under DPA system, som varetager de mange administrative opgaver. Acto har med succes hjulpet med at digitalisere indberetningen, der frigiver ressourcer og sikrer, at Miljøstyrelsen modtager korrekte data i første hug.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : C#, JavaScript
  • Platform : C1 CMS (.NET Open Source)
  • Kode : 4.500 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

“Med C1 CMS har vi fået et bedre værktøj til at kunne hjælpe vores brugere. De nye funktionaliteter har desuden gjort det lettere at guide vores brugere igennem indberetningsprocessen, og vi har aldrig oplevet at få så høj svarprocent, som der er nu.”

Stig Thorlak, controller for i DPA System
Mood image

Notifikationer mindsker fejl

Der er en række administrative udfordringer, når der bliver indberettet data: Det er ikke alle, der indberetter i tide, der kommer nye ophuggere til, mens andre lukker, og der skal udformes statistikker og følges op på tidligere indberetninger. Alt i alt skal der kommunikeres meget, og der er meget at holde styr på for alle parter.

 

For DPA system er det nye automatiserede notifikationssystem den største fordel. Systemet sikrer, at autoophuggerne og Miljøstyrelsen modtager rettidige mails om indberetningsperiode, reminders, tidlig indberetning for lukkede autoophuggere og andre specielle processer.

Et udvalg af vores cases:
Background image for case

Securitas - Applikationsudvikling

Nøglekort er den direkte vej gennem mange virksomheders hoveddør. Og hvad gør man, når kortene bliver væk, ansatte skifter job eller lånte kort ikke vender tilbage? Securitas står for sikker håndtering af nøglekort for virksomheder og organisationer i hele verden, og Acto har hjulpet med at skabe et overblik.

Background image for case

CONNEXII - Mobile Apps

En kommune er ikke stærkere end summen af sine borgere. Med appen STAYINTOUCH bliver borgerne taget i hånden for at sikre en positiv udvikling i deres job, uddannelse eller praktikforløb.

Background image for case

Otiga Group - Websites & Kundeportaler

Det kan hurtigt blive dyrt og uoverskueligt at administrere og vedligeholde mange hjemmesider på tværs af forskellige platforme og leverandører. Sammen, fandt Otiga Group og Acto en løsning der gav ro, overblik og stordriftsfordele.