Cases / Websites og kundeportaler / Frederikssund Kommune

Fremtiden er digital, og i Frederikssund Kommune er den også brugervenlig. Kommunen har en målsætning om at gøre det lettere for borgerne at indgå i dialog med de ansatte via responsive websites. Det hjælper Acto løbende med.

“Andelen af mobilbrugere er øget kraftigt, og det samme er tilfredsheden. Samtidig oplever de ansatte, at de nu har lettere adgang til alle informationer, og det er de meget tilfredse med”

Kenneth Jensen, digital kommunikationskonsulent og webmaster i Frederikssund Kommune.

Større tilfredshed og færre henvendelser

Hvor der før kom daglige henvendelser om problemer med brugervenlighed og informationssøgning, er der nu kun ca. Én henvendelse om måneden. Samtidig har indsatsen for at få skabt et responsivt og mobilvenligt site været en succes, som kan måles i en stærk vækst i andelen af mobilbrugere og positive tilbagemeldinger fra de ansatte, som i dag føler de har lettere adgang til alle relevante informationer i deres jobs.

Acto har både udviklet website med administrationssystem og selvbetjeningsløsning. Derudover har vi hjulpet med at skabe et mere agilt intranet med servicedesk, genvejsfunktioner og personlig profil for de ansatte. Sidst men ikke mindst har vi været med til at udvikle en portal for 80 institutioner med subsites for daginstitutioner, Jobcenter, Kultur & fritid, Social service og Ældre og Sundhed.

Et udvalg af vores cases:

Lægernes Pension & Bank - Websites og kundeportaler

Acto har i samarbejde med Lægernes Pension skabet en hjemmeside og kundeportal, som skal sikre medlemmerne økonomisk tryghed igennem hele livet. Med den digitale tilstedeværelse har medlemmer altid adgang til råd og vejledning.

Gads Forlag - Websites og kundeportaler

Acto har i samarbejde med Gads Forlag udviklet en webshop til salg af lærebøger, der både henvender sig til BtC- og BtB-segmentet.

DPA System - Websites og kundeportaler

Autoophug er baseret på et komplekst system, hvor alle enkeltdele fra ophuggede køretøjer bliver registreret centralt styk for styk. Indberetningerne har hidtil været en tung proces, hvor administrationen ikke har fungeret optimalt. Sammen med DPA system har Acto øget digitaliseringen til fordel for brugerne og miljøet.