Cases / Websites og kundeportaler / Otiga Group

Det kan hurtigt blive dyrt og uoverskueligt at administrere og vedligeholde mange hjemmesider på tværs af forskellige platforme og leverandører. Sammen fandt Otiga Group og Acto en løsning, der gav ro, overblik og stordriftsfordele.

Otiga Group er en nordisk koncern med flere underliggende virksomheder, som beskæftiger sig med hver deres del i rekrutteringsbranchen. Fælles for virksomhederne er, at de alle har behov for at informere og interagere med deres kunder og kandidater online via en CMS-platform. Platformen skal være nem og brugervenlig at navigere i og have alle de nødvendige redaktionelle værktøjer, som der skal bruges for at kommunikere med slutbrugeren.

Derudover  er det vigtig for Otiga Group at have en tæt samarbejdspartner, som er både teknisk kyndig og kan stå klar, hvis Otiga Groups applikationer har et akut behov for support eller service.

Det har vi lavet:
  • Teknologier : JavaScript / ASP.NET / Razor / ASP.NET Web Forms / XSLT
  • Integrationer : Diverse jobportaler, HubSpot, Zendesk Chat
  • Kode : 2.500 linjer
  • Kundestatus : Aktiv

Større tilfredshed og færre henvendelser

Løsningen var at udvikle en ‘multiple websites’-løsning bygget på ‘C1 CMS’, hvilket gør at flere hjemmesider kan administreres fra ét CMS. Fordelen med denne model er, at de forskellige aktører nu kan dele udgiften med at drifte, videreudvikle og vedligeholde hjemmesiderne. Hver gang, der udvikles en ny funktionalitet til CMS’et, har alle virksomheder mulighed for at benytte sig af denne nye funktionalitet. Og når CMS’et en gang opgraderes, skal den kun opgraderes én gang og ikke længere for hver hjemmeside.

Fordele med ét CMS til flere hjemmesider

  • Besparelse på drift, vedligehold og videreudvikling.
  • Ny funktionalitet gælder for alle hjemmesider.
  • Unikke ensartede skabeloner og farvetemaer.
  • Administrative brugergrupper med forskellige rettigheder og adgang.
  • Ensartet integration til samme system.

Hjemmesiderne er udviklet på forskellige datalag i CMS’et, hvilket sikrer, at hjemmesiderne fungerer uafhængigt af hinanden. Yderligere er der oprettet rettighedsgrupper til de forskellige redaktionelle brugere, så der er klare regler for, hvad redaktører og administratorer har adgang til, og hvad de kan i CMS’et.

Den nye strategi sikrer, at både eksisterende og nye virksomheder oprettes i ét CMS, som ud over at være brugervenligt og nemt også har en masse stordriftsfordele, når der videreudvikles på hjemmesiderne.

Et udvalg af vores cases:

Gads Forlag - Websites og kundeportaler

Acto har i samarbejde med Gads Forlag udviklet en webshop til salg af lærebøger, der både henvender sig til BtC- og BtB-segmentet.

Securitas - Applikationsudvikling

Nøglekort er den direkte vej gennem mange virksomheders hoveddør. Og hvad gør man, når kortene bliver væk, ansatte skifter job eller lånte kort ikke vender tilbage? Securitas står for sikker håndtering af nøglekort for virksomheder og organisationer i hele verden, og Acto har hjulpet med at skabe et overblik.

Viasat - Websites og kundeportaler

Viasat ønskede at starte kundeoplevelsen med en velfungerende webshop i et anderledes format. Formålet var at hjælpe kunderne let, hurtigt og trygt gennem købsflowet - også på mobil. Acto har leveret langtidsholdbar it-løsning til projektet.