IT-systemerKravpakkeVedligeholdelse

|

ProcesCasesJobsOm ActoActo Talks
Mit actoKontakt os

Hos Acto bygger vi IT-systemer

Vi tager udgangspunkt i, at software skal bygges på en forsvarlig måde. For at kunne give jer et ordentligt IT-system, kræver det en ordentlig proces samt et grundigt forarbejde.

Vi udvikler både større og mindre IT-systemer for større Danske virksomheder til mindre startups. Vi har mange succesfulde erfaringer med at drive processen fra koncept til implementering og lancering.

Vores udviklingsproces er agil. For jer betyder det en øget kontrol med projektets udvikling, ved at I og jeres slutbrugere har mulighed for at teste funktionaliteter undervejs. Samtidig har I mulighed for løbende at tilpasse projektets retning for i sidste ende at sikre en mere kvalificeret løsning, som skaber værdi for jeres forretning.

Step 1: Indledende møde

Til et indledende møde afdækker vi jeres idé og behov og stiller en række spørgsmål. Her vil I møde en senior konsulent, der sammen med den tekniske chef eller en Senior Software Engineer danner sig et overblik over jeres projektidé. Vi spørger ind til idéen, projektets succeskriterier, og eventuelle teknologi krav. Vi spørger også ind til forventninger om budget til opgaven, for at se om vi er det rette match.

Step 2: Workshop + kravpakke

Vi inviterer til én eller flere workshops for at afklare jeres koncept, tekniske krav, brugerbehov og krav til drift. Vi ønsker at interviewe alle relevante interessenter i virksomheden. Resultatet er en kravpakke, som overordnet beskriver hele projektet. I workshoppen fokuserer vi på både virksomhedens aktører, samt slutbrugere. Dette skaber engagement og ejerskab, og tit bliver det en bedre løsning, hvis brugerne af systemet har været med til at kortlægge funktionerne.

Step 3: Vi udarbejder et tilbud

Efter de indledende møder bruger vi userstories til at udarbejde specifikationer for IT-systemet og et estimat, som vi præsenterer for jer. Vi bruger user stories som metode til at sikre et fælles sprog for it-projektet. Med et fælles sprog sikrer vi, at vi udvikler en løsning, som skaber størst værdi for jer. Med i tilbud vil der også oplæg på drift og en vedligeholdelsesaftale af IT-systemet.

design workshop with post it notes

Step 4: Wireframe af IT-systemet

Vi udvikler en simpel stregtegning af systemet, for at visualisere de aftalte userstories i kravpakken, så bliver forståelsen af det som skal udvikles mindre abstrakt. Udviklerne får nemmere ved at designe brugerfladen i IT-systemet, med udgangspunkt i en godkendt wireframe.

Der kan aftales at der laves en Mock-up af IT-systemet frem for en simpel wireframe. En Mock-up er en mere designet version af wireframen, som er tæt på det som det endelige IT-system vil se ud.

Easy to change wireframe model of the system

Step 5: Agil udvikling af jeres IT-system

Vi planlægger en agil proces som passer til jeres måde at arbejde på. Vores projektgruppe arbejder med sprints af 2 ugers varighed. På hvert sprint afholder vi et planlægningsmøde med jer, hvor det foregående sprint gennemgås og det næste planlægges. Efter hver sprint modtager I en sprintrapport, som viser jer, hvilken funktionalitet, der er blevet implementeret i sprinten, hvilke opgaver der er tilbage og et burndown chart, som helt simpelt illustrerer fremdriften i IT-systemet. Desuden anvender vi continuous deployment, så I hele tiden kan tilgå jeres løsning på en testserver. Hver gang der udvikles en ny funktionalitet, har I mulighed for at teste den med det samme.

devloper

Step 6: Testfase

Sammen med jer tester vi løbende på IT-systemet. Når der ikke er flere opgaver tilbage i backloggen, afsluttes projektet med en accept-test fra jer. Når projektet er godkendt, bliver det lanceret på produktionsserveren.

Der kan laves en aftale med et professionelt testhus, som løbende tester IT-systemet og kommer med feedback til os inden lancering.

devloper

Step 7: Overlevering af godkendt IT-system

Nu er jeres nye IT-system klar til brug. I kan nu oprette indhold og efterfølgende begynde at udrulle systemet til jeres kunder.

Step 8: Vedligeholdelse af jeres IT-system

Efter at vi har overleveret jeres løsning, igangsættes den aftalte SLA (Vedligeholdelsesaftale). I har nu 1. level support til vores udviklingsteam, hvor vi kan tage hånd om nye ønsker, nye updates eller andre rettelser.

Close up of the enter on an RGB keyboard

Assistant Chief Technology Officer

+45 60 19 68 50info@acto.dkOm Acto

Åbningstider:
Mandag - torsdag 09:00 - 17:00
Fredag: 09:00 - 16:00

Ringager 4A, 2605 Brøndby (vis på kort)

CVR-nummer: 36919914



© Acto ApS

Cookies

Acto anvender cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Du accepterer cookies ved af klikke videre på ”accepter cookies”.

Læs mere