Viasat - Shop

Viasat ønskede en stærk kundeoplevelse med en velfungerende webshop i et anderledes format. Formålet var at sende kunderne let, hurtigt og trygt gennem købsflowet - også på mobil. Acto har leveret en langtidsholdbar løsning til projektet.

Viasat er en af Danmarks største digitale tv-udbydere, og virksomheden vælger aktivt at investere i simple onlineshopping-løsninger. Da webshoppen skulle have et løft, indgik Viasat og Acto derfor i et tæt og intensivt samarbejde. Formålet var at gentænke det eksisterende flow, hvor et utal af tilvalg/tilkøb, regler, prisfremstillinger og mange andre faktorer gjorde dét, at bestille en TV-pakke, til en kompliceret transaktion.

Det har vi lavet:

Vi har fået god service fra Acto - ikke mindst efter implementering af de nye løsninger. De tager altid telefonen og er konstruktive og hjælpsomme, uanset hvilken udfordring, vi står overfor.

Astrid Dyhr, eCommerce manager hos Viasat

Tæt proces mod et brugervenligt resultat

Gennem hele processen har der været fokus på at gøre det muligt for danskerne at købe TV-løsninger via deres smartphone. Den løsning, som foreløbig er resultatet af samarbejdet, er derfor designet og udviklet ud fra et mobile first princip.

Design og udvikling har været drevet frem i et agilt samarbejde med mange tætte diskussioner, løbende kvalificering og rapid prototyping. Det har givet projektgruppen mulighed for at få efterprøvet en masse tanker og ideer, som løbende er blevet udvalgt og forfinet uden at bremse projektets øvrige aktiviteter.

Resultatet er en enkel løsning med brugervenlighed som det ultimative kvalitetsparameter, og som er bygget til at rumme fremtidige udvidelser og forgreninger.

Projektansvarlig

Peter Heiberg

CEO / Partner

+ 45 22 46 80 01 ph@acto.dk