Frederikssund Kommune

Fremtiden er digital, og i Frederikssund Kommune er den også brugervenlig. Kommunen har en målsætning om, at gøre det lettere for borgerne at finde oplysning hvor som helst og når som helst. Det reducerer administrationsomkostningerne og forbedrer den offentlige service.

Frederikssund Kommune ville blive klar til en mere digital fremtid. Kommunen har længe haft fokus på komme tættere på borgerne ved hjælp af deres website, intranet og institutions portal. De ønskede at få bygget responsive websites, der kunne gøre det muligt at interagere med brugerne via smartphones. Acto indgik derfor i et tæt samarbejde med designbureauet og webmasteren i Frederikssund Kommune. Og det gav pote.

Besøg Frederikssunds Kommunes website

Det har vi lavet:

Andelen af mobilbrugere er øget kraftigt, og det samme er tilfredsheden. Samtidig oplever de ansatte, at de nu har lettere adgang til alle informationer, og det er de meget tilfredse med

Kenneth Jensen, digital kommunikationskonsulent og webmaster i Frederikssund Kommune.

Større tilfredshed og færre henvendelser

Hvor der før kom daglige henvendelser om problemer med brugervenlighed og informationssøgning, er der nu kun ca. Én henvendelse om måneden. Samtidig har indsatsen for at få skabt et responsivt og mobilvenligt site været en succes, som kan måles i en stærk vækst i andelen af mobilbrugere og positive tilbagemeldinger fra de ansatte, som i dag føler de har lettere adgang til alle relevante informationer i deres jobs.

Acto har både udviklet website med administrationssystem og selvbetjeningsløsning. Derudover har vi hjulpet med at skabe et mere agilt intranet med servicedesk, genvejsfunktioner og personlig profil for de ansatte. Sidst men ikke mindst har vi været med til at udvikle en portal for 80 institutioner med subsites for daginstitutioner, Jobcenter, Kultur & fritid, Social service og Ældre og Sundhed.

Projektansvarlig

Peter Heiberg

CEO / Partner

+ 45 22 46 80 01 ph@acto.dk